Sten i mitt hjärta

Den senaste 1,5 året så har 3 personer som betyder ngt för mig gått bort.
Den första var min lillebror som valde att avsluta sitt liv alldeles för tidigt.
Den andra var min barndomsvän som somnade en natt, till synes helt frisk, och sedan inte vaknade upp igen.
Å nu min fina, fina barndomsvän som oxå valde att ta sitt liv efter att i åratal ha kämpat mot en svår depression.
Dessa 3 personer har betytt så otroligt mycket för mig under min uppväxt, o vart med o format mig till den människa som jag är idag.
Min lillebror är outstanding! Den finaste människa man kan tänka sig! Jag är så stolt över att få vara hans storasyster å det går inte en dag utan att jag tänker på honom!
Min andra vän och jag började som brevvänner, eftersom vi båda levde o andades för NKOTB! Å vad jag längtade efter hennes brev, hon var den som förstod mig o visste hur jag kände. När vi växte ur vår NKOTBperiod o blev äldre så fortsatte vi att hålla kontakten tills hon gick bort. Vi hade ngt speciellt tillsammans.
Å min fina,fina vän som jag upplevt så otroligt mycket med.... Vi har vart kompisar sen hon började i vår klass i sexan. Vi började röka ihop, var kära i samma killar, bråkade m samma personer o delade allt.
De senaste åren har vi inte haft så mycket kontakt, då vi båda haft fullt upp m våra liv, men hon har alltid funnits i mitt hjärta. Denna fina underbara människa!!!!
Det är så många tankar som snurrar i mitt huvud! 2 av de människor som har en alldeles egen speciell plats i mitt hjärta, har valt att ta sitt liv. Det är så tragiskt att så unga människor kan må så dåligt! Å kunde jag ha gjort ngt, eller var jag bara för upptagen med mitt egna liv?!
Jag blir så arg när folk klagar hela tiden över skitsaker, när det finns de som verkligen har fallit ner i ett djupt svart hål och inte kan ta sig upp, inte ser ngt ljus i tillvaron över huvud taget.
Vissa människor säger att det är fegt å egoistiskt att ta sitt liv... Jag säger att man inte kan döma en människa fören man gått i deras skor.
Ni 3 kommer alltid att finnas i mitt hjärta! Å jag e så stolt över att få haft er i mitt liv! Jag älskar er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0